Saturday 28 March 2015

How to: Necron bases with crystals

 How to: Necron bases with crystals


 I would like to show you how I'm making bases for my Necron Army for Warhammer 40K.At present time I'm making bases for Destroyers.

Chciałem wam pokazać jak robię krok po kroku podstawki do mojej armii Necronów do Warhammera 40K.
Aktualnie podstawki będą do oddziału Detroyerów.

What we need:
  • something for base - I used plasticard 2mm
  • cork mat
  • sharp knife
  • ruler (the best will be metal)
  • plastic spurs
  • cutting callipers
  • glue - white glue & hot glue
  • sand with gravel
  • Green Stuff putty and magnets
  • small power drill 3 & 5mm
Co nam potrzeba :
  • coś na samą podstawkę - ja użyłem plasticard 2mm
  • mata korkowa (tutaj z podkładka z korka z IKEI 3mm)
  • ostry nóż
  • linijka (najlepiej metalowa)
  • wycinki z ramek modeli plastikowych
  • cyrkiel do wycinania
  • klej - ja używałem WIKOLU oraz kleju na gorący pistolet
  • piasek ze żwirkiem
  • Green stuff oraz magnesy
  • mała wiertarka z wiertłami 3 i 5mm

I cut circles from pasticard. I really recommend this callipers from OLFA, easy to use and with great quality

Cyrklem wyciąłem kółka z plasticardu. Na prawdę polecam każdemu ten cyrkiel OLFA- prosty i bardzo dobrej jakości.


 Next I drilled holes. 3mm for the rod and 5mm for magnets for future better caring my minis in metal box.

Następnie w kółkach nawierciłem otwory. 3mm pod pręt na figurkę a 5mm pod magnesy neodymowe żeby później figurki można było łatwo przenosić w metalowej skrzynce.


 I'm putting magnets.For me the easiest way is to use green stuff but you can use whatever you wand / like, for better keeping in place you can cyano acrylic glue on magnet and area. Than nothing well be able to move the magnet.

 No i wklejamy magnesy. Dla mnie najprostsze to użycie masy chemoutwardzalnej Green Stuff ale każdy może użyć co mu pasuje. dla lepszego związania możecie jeszcze magnes i okolicę podstawki przejechać klejem cyjano akrylowym. Wtedy magnesów już nic nie ruszy.


I didn't had to worry about green "cakes" - they will be covered shortly.
 
 Nie musiałem się martwić zbytnio wypukłością zielonych placków bo za chwilkę będą niewidoczne.


Next again with Green Stuff I put "crystals" in place. I made them just from spures with exact knife and add additional edges and cut in short pieces on different angles.

Następnie również przy pomocy Green Stuff przykleiłem "kryształy" wykonane z ramek plastikowych modeli. Po prostu za pomocą ostrego noża delikatnie przyciąłem pręty nadając im dodatkowe krawędzie a następnie pociłąłem na krótkie odcinki pod różnymi kątami.


 Ready Crystals

 Gotowe Kryształy


I rip cork matt for small pieces and with hot glue put them on basis. You can use White Glue as well but it will dry some time. Hot glue is ready in seconds.

Porozrywałem podkładki korkowe na drobne kawałki i za pomocą gorącego kleju przykleiłem do podstawek. Można również użyć WIKOLu ale będzie nam schnął jakiś czas a gorący klej zastyga po kilkunastu sekundach




Next with White Glue I put sand & gravel.

Następnie nałożyłem WIKOL na i posypałem podstawki piaskiem ze żwirkiem.



 I put masking tape on transparent rods before painting. If you want to paint them later just skip this.

 Przed malowaniem przy pomocy taśmy maskującej zakleiłem przeźroczyste pręty. Jeśli chcecie je i tak malować to spokojnie możecie odpuścić tą czynność.


Black paint for the beginning. I used Vallejo Black Primer. Quick & easy.

Na początek kolor czarny. Ja użyłem podkłądu Vallejo z aerografu. Szybko i prosto.


I paint each base with attention to cover every spot (but later falling sand opens some spots)
For painting I used H&S Infinity with nozzle 0,4mm for faster painting.

 Każdą podstawkę pomalowałem dbając żeby farba dokładnie pokryła całość (choć potem odpadający piasek ze żwirkiem i tak odkryły drobne miejsca.
Do malowania użyłem aerografu H&S Infinity gdzie założyłem dyszę 0,4mm aby malowanie szło szybko.

Ready bases are drying fast so we can paint just in time. Normally this Primer dries fast but needs about 24h to cure properly but on bases we can skip this.

 Gotowe podstawki schną szybko i możemy je od razu malować dalej. Normalnie podkład ten powinien schnąć ok 24 godzin ale na podstawki możemy sobie to odpuścić.


Crystals paint with brush using Vallejo Deep Green.

Kryształy pomalowane pędzlem Vallejo Deep Green


 I changed nozzle in my Infinity for 0,15mm for better control and than put Cold Grey and later Stonewall Grey.

 Zmieniłem dyszę w Infinity na 0,15mm aby mieś dobrą kontrolę i użyłem najpierw farby Vallejo Cold Grey a następnie Stonewall Grey



With Dry-brush I put Vallejo Sky Grey

 Następnie techniką Drybrush nałożyłem najpierw Vallejo Sky Grey.



And next Dead White

A następnie Dead White.



Lets start making Crystals
With airbrush I put 3/4 of crystal length and it's areas with Vallejo Game Air Sick Green.
I used first time GAME AIR pallet and really recommend them.

 Zaczynamy kryształy.
Aerografem pomalowałem ok 3/4 długości kryształów oraz ich okolice Vallejo Game Air Sick Green. Pierwszy raz miałem możliwość wypróbować trochę kolorów z palety Game Air i szczerze je mogę polecić każdemu.


Next with Escorpena Green a paint 1/2 of crystal length and smaller areas than before.

 Natępnie przy pomocy Game Air Escorpena Green pomalowałem kryształy do połowy długości orac ich okolice ale mniej niż poprzednim kolorem.



With Game Air Light Livery Green I paint 1/4 length and gently crystal area.

 Następnie użyłem Game Air Light Livery Green i pomalowałem kryształy ok 1/4 długości oraz delikatnie ich okolice.



With Moon Yellow I highlighted the spots

Dzięki Moon Yellow  jeszcze rozjaśniłem poprzedni etap.




On the end I used Dead White to add gently lights spots to contrast the base.

 Na sam koniec malowania aerografem użyłem Dead White aby dodać delikatnie jasny akcent
kontrastujący w pozostałą częścią podstawki.




With brush I paint crystal edges with Game Color Dead White

 Wziąłem farbę Dead White ale z Gamo Color aby pędzlem przejechać krawędzie kryształów.



On the end I put Gloss Varnish with brush only on crystals to make them shine.

 Na sam koniec pędzlem nałożyłem na każdy kryształ Gloss Varnish aby dodać połysk.

 Here are finished bases

A tak wyglądają skończone podstawki




One remark on the end:
Thanks to the Fine Art company I put fPc valve on my Infinity and it's really great thing. Easy and quick pressure adjustment works very well. Working with thick paints like Greens and with thin paints like White. Before I had to change the pressure on regulator on compressor and now I have the quick and easy way.


I jeszcze jedna uwaga na koniec:
Ostatnio dzięki uprzejmości firmy Fine Art założyłem sobie zaworek fPc do mojego Infinity i szczerze to jest fajna sprawa. Łatwa i szybka regulacja podawanego powietrza bardzo dobrze się sprawdziła przy pracy z farbami gęstszymi jak choćby ciemne zielenie jak i bardzo rzadkimi jak biały. Normalnie to zawsze zmieniałem sobie ciśnienie na reduktorze przy kompresorze a tak to mam łatwo i szybko.

Is there something to add to bases ? Sure, but those are for play so the effect is really good.
Write comments that you like that Step-By-Step tutorial or not.

Czy coś można by jeszcze zrobić albo dodać ? Pewnie ale to są podstawki przeznaczone do grania więc i tak efekt mi się bardzo podoba.
Piszcie jak wam się podobają oraz czy taki Step-by-step przypadł do gustu.

Cheers / Pozdrawiam
Kender

6 comments:

  1. Replies
    1. Thakns Tiago. Want to make something good looking on the play board :)

      Delete
  2. Genialnie zrobione podstawki! Robią ogromne wrażenie!

    ReplyDelete
  3. Brilliant looking bases for tabletop gameglay!

    Thanks for sharing!! :o] ... Walts

    ReplyDelete