Friday 8 May 2015

How to: Hills

How to: Hills


Very easy to made Hills
Some tools next to styrodur / styrofoam I prepared thin foil for table protection, Plaster cloth, scissors and some brushes.

Bardzo łatwe wzgórza to zrobienia

Kilka przyborów oprócz styroduru / styropianu. Fola malarska do zabezpieczenia stołu, Bandaże gipsowe, nożyczki i pędzie oraz szpachelka


 Here you can see how I cut styrodur plates. You can use normal knife but the best is Hot Wire cutter.

Tutaj widać jak wyciąłem styrodur. Można użyć noża jednak najlepiej jest mieć wycinarkę na gorący drut.


Next one container is filled with water, next two are for plaster cloth rolls just to keep the table clean

 Następnie jeden pojemni wypełniony wodą a dwa następne na bandaże gipsowe żeby nie było bałaganu.



 I cut plaster cloth to pieces and then quick immerse into water and directly to the hill. Some smoothing with hand will be needed.

Pociąłem bandaże gipsowe na kawałki i zamoczyłem na szybko w wodzie a następnie od razu na wzgórze. Delikatne wygładzenie dłońmi będzie konieczne.


When plaster is totally dry I brush on it white glue and applied sand and gravel

Kiedy gips całkowicie zaschnął nałożyłem WIKOL i posypałem piaskiem i żwirkiem


I didn't put sand the top of the hill to make it look like solid rock

Nie sypałem jedynie samej góry wzgórza żeby wyglądało na lita skała


I also add some brown addition but after painting I understood that was unnecessary because paint just covered it too much.

 Dodałem też brązowy podkład kokosowy and farba całkowicie go pokryła więc najlepiej będzie go używać jako materiał wykańczający.




The brown thing is coconut ground for flowers - great as a finishing

A jest to kokosowy podkład do kwiatków - rozkruszony wygląda rewelacyjnie.

 When the glue is dry I put black matte paint and some spots were brushed with medium and light grey.

Kiedy klej całkowicie zaschnął pomalowałem całkowicie wszystko czarną farbą matową  a następnie pewne punkty pomalowałem średnim i jasnym szarym.


Putting flock was so quick and easy that I forgot to make semi-step pictures :(.

I used Woodland Scenic Cement in sprayer for flowers to cover all but grey parts and just put Woodland Earth and Earth Blends turfs directly from shakers.

As a finishing I glued with White Glue foliage and lichen in some spots.

Jako wykończenia nakleiłem na WIKOL foliage i lichen 
Nakładanie posypki było tak łatwe i szybki że zapomniałem zrobić zdjęć kolejnych kroków :(

Użyłem płynnego kleju Woodland Scenic Cement nakładanego ze spryskiwacza do kwiatków i pokryłem wszystko oprócz szarych miejsc  a następnie użyłem posypek Woodland Earth oraz Earth Blends bezpośrednio z pojemnika.


 


Here are the hills wait for packing.

A tutaj wzgórza czekają na spakowanie.



 With the same technique I made some fences and flat terrains foreseen for forests (Trees made in last post)

Przy użyciu tych samych technik zrobiłem trochę płotków oraz płaskich terenów przeznaczonych na lasy (drzewa w ostatnim poście)


 Here are also some water details with Woodland Realistic Water

 Tutaj kilka detali z użyciem Woodland Realistic Water 






 
Here are pictures how it all was looking on PYRKON

 A tak wszystko wyglądało na PYRKONie











Sadly I was unable to be on live shows but maybe nest time.

Niestety nie mogłem osobiście być na pokazach ale może następnym razem

Cheers / Pozdrawiam
Kender




3 comments:

  1. Gratuluję pomysłu i wykonania. Świetnie to wygląda.
    Mam kilka pytań:
    1) "Kiedy klej całkowicie zaschnął pomalowałem całkowicie wszystko czarną farbą matową a następnie pewne punkty pomalowałem średnim i jasnym szarym."

    Jak zrobiłeś powyżej zacytowany etap ponownie malowałeś wszystko Wikolem?

    "Jako wykończenia nakleiłem na WIKOL foliage i lichen
    Nakładanie posypki było tak łatwe i szybki że zapomniałem zrobić zdjęć kolejnych kroków :("

    Co to jest foliage i lichen? Czy to jest jakiś rodzaj posypki?

    2) "Użyłem płynnego kleju Woodland Scenic Cement nakładanego ze spryskiwacza do kwiatków i pokryłem wszystko oprócz szarych miejsc a następnie użyłem posypek Woodland Earth oraz Earth Blends bezpośrednio z pojemnika."

    Czy po naklejeniu foliage i lichen wszystko spryskałeś klejem?

    ReplyDelete
  2. Witam - no to po kolei:
    Po malowaniu całości czarnym i szarymi nie musisz dawać już wikolu - farba sama zwiąże posypkę, a to co miałeś luźne i tak odpadnie przy malowaniu pędzlem.

    Foliage to materiał z nałożoną na niego posypką - przed użyciem odcinasz kawałem i delikatnie rozrywasz palcami aż do uzyskania satysfakcjonującego efektu.
    Lichen to coś ala porosty.
    Obie rzeczy są podlinkowane do producenta więc wejdź i zobacz dokładnie.
    Polecam też od razu kliknąć sobie u nich na filmiki - bardzo ładnie pokazują możliwe zastosowania.

    Po nałożeniu Earth turf i Earth blends turf można ale nie trzeba ponownie spryskać klejem - jak to zrobisz będzie się po prostu lepiej trzymało.

    Po naklejeniu Foliage i Lichen nie trzeba w ogóle spryskiwać dodatkowo

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Dzięki za wyjaśnienie. Zapewne skorzystam z Twoich wskazówek przy tworzeniu terenów.

    ReplyDelete